Gwarancja
				
			
- Niniejsze warunki gwarancji dotyczą wyrobów stolarki budowlanej wyprodukowanej przez: Polonis Okna Drewniane.
- Podpisanie umowy sprzedaży stolarki budowlanej oznacza zaakceptowanie warunków gwarancji.
- Gwarancji  udziela się na wszystkie okna i drzwi objęte umową sprzedaży i  dostarczone nabywcy, za które producent otrzymał całość wynagrodzenia.  Producent zastrzega sobie prawo własności wszystkich dostarczonych  towarów do chwili wniesienia całości wynagrodzenia.
- Producent  udziela nabywcy gwarancji jakości na wyroby stolarki budowlanej wykonane  według standardu przyjętego i realizowanego w Polonis Okna Drewniane
- Nabywca zobowiązany jest do ilościowego i jakościowego odbioru stolarki budowlanej podczas odbioru [dostawy] .
- Okres gwarancji:
 
| konstrukcja okienna | 3 lata |  
| zespolenie szyb | 5 lat |  
| okucia okienne | 5 lat |  
| Powłoka lakiernicza kryjąca | 3 lata |  
| Powłoka lakiernicza lazur | 2 lata |  
 
- Bieg  gwarancji ropoczyna się z chwilą wydania wyrobu i dokonania odbioru ,  jednakże jakiekolwiek uprawnienia z tutułu gwarancji mogą być wykonane  dopiero po uiszczeniu wszystkich należności na rzecz producenta .
- Gwarancją są objęte wyroby:
 – składowane i magazynowane zgodnie z wymogami PN-B-05000,
 – wbudowane zgodnie z instrukcją wbudowania,
 – nie noszące śladów strugania i zmian konstrukcyjnych dokonanych przez użytkownika,
 – w których dokonana była bieżąca konserwacja zgodnie z zaleceniami producenta.
- Wbudowanie okna powinno byc dokonane po wykonaniu prac mokrych w budynku [tynki wewnętrzne, wylewki].
- Gwarancją nie są objęte wyroby :
 – z wadami i uszkodzeniami , w wyniku której została obniżona cena,
 –  z wadami , które pozostają niewidoczne po zamontowaniu i nie mają  wpływu na jego wartość użytkowania [jak np. zarysowanie ościeżnic],
 – z wadami wynikającymi z niewłaściwego: transportu, przechowywania , wbudowania lub użytkowania,
 –  z przebarwieniami i uszkodzeniami powstałymi na skutek pęcznienia  drewna spowodowanego względną wilgotnością powietrza przekraczającą 70  %,
 – z uszkodzeniami mechanicznymi,
 – z rozregulowanymi okuciami [regulacje przeprowdza użytkownik],
 –  z uszkodzona powłoką malarską z przyczyn niezależnych od producenta  [np. stosowanie niewłaściwych taśm klejących, złych środków myjących],
 – z powodu wypadków losowych [powódź, pożar, dewastacja itp…].
- Producent jako gwarant zastrzega sobie prawo do oceny i klasyfikacji uszkodzeń .
- Nadużycie  uprawnień gwarancyjnych i bezprzedmiotowe wezwanie pracowników powoduje  zwrotne dochodzenie poniesionych kosztów , w tym zwłaszcza kosztów  dojazdu oraz dniówek roboczych .
- Reklamacje pod rygorem nieważności muszą być zgłaszane w formie pisemnej z podaniem opisu i przedmiotu uszkodzeń.
- Zamawiający zapewni każdorazowo producentowi dostęp do reklamowanego produktu w celu oględzin i ustalenia usterek .
- Uniemożliwienie  przez zamawiającego dostępu do reklamowanego produktu w ustalonym  terminie traktuje się jako odstąpienie od reklamacji.
- Jeżeli nie było to możliwe wcześniej , usunięcie usterek nastąpi w terminie 30 dni od zgłoszenia reklamacyjnego .
- Wszelkie  naprawy lub przeróbki produktu w okresie gwarancyjnym wykonane przez  osoby trzecie powodują wygaśnięcie praw z niniejszych warunków  gwarancyjnych wynikających.